مقاله کوتاه: مدیریت منابع انسانی-3

مهمترین منبع برای یک پروژه افراد آن هستند. تیم پروژه در زمان های خاص برنامه بسته به نوع تحویل نقاط عطف مورد نیاز یا مرحله مشخص پروژه ، تخصص خاصی را ارائه می دهد و سازمان می تواند چندین پروژه استراتژیک را به طور هم زمان در طی یک سال بودجه برگزار کند ، این بدان معنی است که کارکنان آن می توانند روی آن کار کنند بیش از یک پروژه در هر زمان.
در عوض ، ممکن است یک کارمند از وظیفه خود در سازمان جدا شود تا بخشی از تیم پروژه شود زیرا او تخصص خاصی دارد ، علاوه بر این پروژه ها اغلب به استعداد و منابعی نیاز دارند که فقط از طریق کار با قرارداد می توانند بدست آورند و فروشندگان شخص ثالث تهیه و هماهنگی این موارد را انجام دهند. منابع انسانی در کنار مدیریت جنبه زمانی پروژه برای موفقیت کلی آن برنامه ریزی سازمانی شامل شناسایی مستند سازی و اختصاص مسئولیت های نقش پروژه و گزارش روابط مربوط به وظایف و گزارش های مربوط به روابط ممکن است به افراد اختصاص داده شود یا به گروه هایی که افراد و گروه ها ممکن است جزئی باشند سازمانی که پروژه را اجرا می کند یا ممکن است برای آن خارجی باشد گروه های داخلی غالباً با بخش های خاص عملکردی مانند بازاریابی مهندسی یا حسابداری مرتبط هستند که اکثر برنامه ریزی های سازمانی به عنوان بخشی از مراحل اولیه پروژه انجام می شود اما نتایج این فرآیند باید اطمینان حاصل شود که اگر سازمان اولیه مؤثرتر نباشد ، باید فوراً مورد بازبینی قرار گیرد تا برنامه ریزی سازمانی پس از اتمام برنامه ریزی سازمانی ، کارآیی بعدی در آینده انجام شود.
این شامل به دست آوردن منابع انسانی مورد نیاز افراد یا گروههایی است که در بیشتر محیطها برای کار در پروژه کار نکردند که ممکن است بهترین منابع در دسترس نباشد و تیم مدیریت پروژه باید مراقب باشد تا تیم مراقب باشد تا اطمینان حاصل کند که منابع موجود در دسترس خواهد بود. برآورده کردن الزامات پروژه در حال حاضر که همه چیز تنظیم شده است ، زمان توسعه تیم شامل افزایش توانایی ذینفعان برای مشارکت به عنوان افراد و همچنین افزایش توانایی تیم برای عملکرد به عنوان تیمی برای توسعه فردی مدیریتی و فنی است که پایه و اساس لازم برای توسعه است. توسعه تیم به عنوان یک تیم بسیار مهم است توانایی پروژه در تحقق اهداف خود توسعه تیم در یک پروژه غالباً پیچیده است هنگامی که اعضای تیم پاسخگوی هم مدیر عامل و هم مدیر پروژه باشند مدیریت مؤثر این رابطه گزارش دوگانه است که اغلب مهم است. عامل موفقیت در پروژه است از نظر انرژی مسئولیت مدیر پروژه است.

 

تدوین و ترجمه: دکتر هبه صغر